Sociálna sieť Facebook má svoju históriu, z ktorej je známe, že sa snaží kopírovať populárne prvky konkurentov. Vyrovnávajú sa novinkami aby si udržali či zvýšili obľúbenosť u používateľov. 

Tentokrát Mark Zuckerberg oznámil veľkú novinku, ktorou je zaradenie niekoľkých produktov konkurujúcich momentálne populárnej sociálnej sieti Clubhouse. Do Clubhouse sa človek dostane len pomocou pozvánky od iného používateľa. Sieť sa stala populárnou najmä vďaka novému konceptu, ktorý priniesli na trh. V aplikácií je možne vytvárať skupiny, kde sa ľudia rozprávajú ohľadom zvolených tém. Teda hlavnou myšlienkou Clubhouse je využívať audio.

Facebook teda chystá produkt, ktorý spojí používateľov v reálnom čase pomocou vedenia konverzácii. Plánujú investovať do audio produktov a chcú aby sa priamo v aplikácii dali počúvať podcasty.  

Audio sa stáva prvotriednym médiom, a preto chcú využiť túto príležitosť. Live audio rooms je názov pripravovaného produktu, ktorý by mal byť k dispozícii už toto leto. Soundbites, ako už vyplýva z názvu, bude novinkou, kde bude možné zdieľať krátke audio klipy. Hlavnou myšlienkou Facebooku už od jeho založenia bolo práve spájať ľudí pomocou komunikácie. Pripravovaná novinka sa nesie v rovnakom duchu. 

Prehľad podobností s inými sociálnymi  sieťami 

V roku 2020 na Big Tech’s Antitrust Hearing CEO Facebooku znervóznel pri otázke „od koľkých konkurentov Facebook niečo skopíroval?“. Prehľad niektorých produktov, ktoré Facebook implementoval na základe úspechu iných aplikácii nájdete nižšie. 

  1. Streamingová platforma na sieti Twitter – Facebook live / Instagram live
  2. Ebay- Marketplace
  3. Snapchat story – Instagram / Messenger story
  4. Tiktok – Instagram reels